Me armastame ooperit! 3. osa – tenorid

Standard

Toidutegu

Baritonid ja bassid kuulatud, valmis tenoriteks?

Jah. Nojah. Tenorid kipuvad olema ooperi A ja O (või ehk siiski pool sammukest sopranitest taga) – kõige virtuoossemad aariad, esimeste armastajate ja traagiliste kangelaste rollid, publiku armastus, raha, au ja kuulsus.

6a0133ec991857970b0134852e598a970c Selle pildi on muidugi ilmselgelt joonistanud keegi bariton, kuna näeb ennast ainsana mõtlemas, kuidas põhitegevust e laulmist edukamalt sooritada.

Mul isiklikult on tenorivaimustus ammu läbi põetud ja tenorite leivanumber-aariate (“La donna e mobile”, “Nessun dorma”, “Una furtiva lagrima” jt) perfektne esitus ei suuda mind panna vaimustusest kiljuma, vaid tekitab pigem tahtmise süüdistada solisti katses võita odavat populaarsust.

Nii et jah, see hääleliik on mu jaoks veidi üheplaaniline oma (sõltuvalt lauljast rohkema või vähema) ilutsemise, bravuurikate lõpu-crescendodega (bassid ja baritonid laulavad kohati märksa enam nii, nagu neil oleks tõsi taga) ja jällegi konkreetsest lauljast sõltuva kombega puistata aeg-ajalt kõrgeid noote ka sinna, kus neid ette nähtud pole. Pluss – mida kuulsam laulja…

View original post 1,654 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s